spot_img
spot_img
AcasăAdministrațieURMEAZĂ CEL MAI MARE ȘANTIER ÎN BAIA MARE | Pod nou, benzi...

URMEAZĂ CEL MAI MARE ȘANTIER ÎN BAIA MARE | Pod nou, benzi dedicate și bulevarde modernizate pe Unirii și Traian

DISTRIBUIȚI

Baia Mare se pregătește pentru un amplu proiect de infrastructură care va schimba radical două dintre cele mai circulate artere ale orașului. Primarul Doru Dăncuș a anunțat semnarea contractului de execuție pentru modernizarea bulevardelor Unirii și Traian, o investiție de aproximativ 48 de milioane de lei, la care se adaugă TVA, finanțată prin PRNV.

 

„Un pod nou, cu două benzi pe sens, construit de la zero. Benzi prioritare pentru transportul în comun, piste de biciclete, trotuare și spații verzi reamenajate, plus toate rețelele edilitare trecute în subteran. Începem lucrările de modernizare a bulevardelor Unirii și Traian!”, a transmis edilul, precizând și că își cere scuze pentru disconfortul temporar, dar nu pentru faptul că își respectă promisiunile.

 

Contractul vizează reabilitarea a aproximativ 1 km din bulevardul Unirii și 1,4 km din bulevardul Traian. „Două dintre cele mai importante și circulate artere din oraș pe care le vom transforma complet…”, subliniază primarul, care punctează și că oferta câștigătoare a fost cu un milion sub valoarea estimată.

 

Lucrările vor fi executate de ARL Cluj, firmă care lucrează deja la Pasajul de la Italsofa și la strada Victoriei. „Sunt bucuros și, în același timp ușurat, că lucrările vor fi executate de o firmă serioasă (…) Am încredere în echipa lor și în domnul Dan Mihancea, directorul general, că vor finaliza acest proiect nu doar înainte de termen ci și la exigențele pe care băimărenii le așteaptă”, afirmă Doru Dăncuș. Termenul de execuție: 36 de luni.

 

Punctul central al proiectului este construcția unui pod complet nou pe bulevardul Unirii, în zona intersecției cu Independenței, cu două benzi pe sens, piste de biciclete și trotuare de 1,5 metri. În plus, pe ambele tronsoane modernizate vor exista două benzi de circulație pe sens, benzi prioritare pentru transportul public, 6 stații de autobuz dotate cu marcaje tactilo-vizuale, trotuare refăcute, spații verzi reamenajate și 4,5 km de piste pentru biciclete. Toate rețelele de utilități vor fi introduse în subteran, iar iluminatul public va fi înlocuit integral.

 

Edilul anunță și proiecte viitoare menite să fluidizeze traficul: Pasajul de Vest, care va lega Independenței de Regele Mihai I în zona Dacia Service – Dedeman, noi poduri peste Săsar și un pasaj subteran la Semilună. Documentațiile tehnice sunt deja în pregătire.

 

„Am spus și o repet: nu mai avem timp de pierdut! Da, există deranj, dar este un inconvenient peste care trebuie să trecem cu toții, împreună, dacă vrem un oraș modern, european. Pentru că, tot împreună, Facem Baia Mare bine!”, încheie Doru Dăncuș.

 

ActualMM va urmări evoluția șantierului și va reveni cu detalii pe măsură ce lucrările avansează.

 

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.






TE-AR MAI PUTEA INTERESA