VIŞEU DE SUS – Cerc de lectură pentru elevii din ciclul primar şi gimnazial, la Biblioteca Orăşenească

0
100

VIŞEU DE SUS În timpul vacanţei de vară, Centrul Cultural-Social Vişeu de Sus le-a oferit copiilor oportunitatea de a participa la atelierele Cercului de lectură, organizate la Biblioteca Orăşenească.


În zilele de luni, miercuri şi vineri, elevii de gimnaziu au participat la activităţi de energizare, comunicare, concursuri de lectură, la activităţi menite să dezvolte abilităţile de înţelegere a textului literar, competenţele de comunicare, lucrul în echipă.

Activităţile au fost aşezate într-un orar flexibil, menit să contribuie la crearea unei atmosfere degajate, plăcute şi relaxante, prin intermediul unor metode de învăţare nonformale. Gazda acestei activităţi a fost documentarist Gabriela Szerasz, împreună cu profesor Monica Grad organizând întâlnirile cercului de lectură.

În intervalul 9-30 august, elevii din ciclul primar şi gimnazial din Vişeu de Sus au participat, între orele 11.00 şi 13.00, la activităţi de energizare, socializare, la concursuri de lectură, la exerciţii de dezvoltare a competenţei de comunicare, astfel s-au apropiat de bibliotecă prin activităţi interactive.

Cercul a debutat în 9 august, cu activităţi care au pus accentul pe abilităţile de comunicare. Copiii s-au familiarizat cu spaţiul bibliotecii, cu munca în echipă şi cu sarcinile individuale.

Biblioteca a oferit cadrul necesar, iar formatorii – metodele nonformale care au asigurat un climat de învăţare şi evaluare flexibil, orientat către învăţarea prin experienţă, cea mai bună modalitate de a se apropia de lumea cărţilor în perioada vacanţei de vară, fără a simţi învăţarea şi implicarea drept derulări împovărătoare sau dificile.

Cercul de lectură a fost organizat în trei etape: exerciţii de energizare şi de socializare, activităţi propriu-zise şi de evaluare, feedback şi feedforward. Astfel, orarul său a cuprins exerciţii atractive şi motivante, metodele active trezind în permanenţă interesul elevilor.

Mai mult, aceste activităţi au creat o punte a cunoaşterii între ceea ce ştiu copiii despre lumea cărţilor şi punerea în practică a competenţei de comunicare, a înţelegerii textului literar, de producere de text literar şi nonliterar.

Fiecare întâlnire a debutat cu exerciţii de energizare, prin care copiii şi-au mobilizat eforturile şi atenţia necesare implicării ulterioare.

Fie că au fost jocuri prin care şi-au antrenat memoria, atenţia, orientarea şi relaţionarea, fie că au implicat valorificarea unor talente precum cântatul, actoria, abilităţile manuale, copiii au fost motivaţi să se implice activ, să relaţioneze, să comunice constructiv.

Activităţile propriu-zise au fost concursurile de lectură, redactarea unor texte cu caracter funcţional (cerere, scrisoare) şi anunţuri publicitare/bannere pornind de la subiecte amuzante, astfel aceştia şi-au pus în valoare creativitatea, lucrul în echipă, talentele plastice şi competenţele de comunicare.

În plus, jocul de rol, munca în echipă şi prezentarea individuală au urmărit adaptarea copiilor la diverse contexte de comunicare. Fie că au fost în pielea unor personaje sosite la uşa bibliotecii, avocatul personajului sau al limbii române, fie că au candidat la funcţia de preşedinte al clubului de lectură, elevii şi-au menţinut în permanenţă buna dispoziţie şi interesul.

Un moment important l-a reprezentat valorificarea Zilei Limbii Române, marcată în 30 august, în preziua sărbătoririi ei, copiii redactând pledoarii în favoarea apărării limbii române de agresiunile contemporane.

Aşadar, cercul de lectură a cuprins activităţi relaxante, flexibile, orientate spre învăţarea prin experienţă, o frumoasă alternativă pentru petrecerea vacanței de vară.

Informaţii furnizate de Monica Maria Grad, profesor de limba şi literatura română la Liceul Teoretic ,,Bogdan-Vodă”, Vişeu de Sus

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here