Acasăoameni noiPASIONAŢI DE MODĂ - Românii cheltuiesc peste 4% din salariul lunar pe...

PASIONAŢI DE MODĂ – Românii cheltuiesc peste 4% din salariul lunar pe haine şi pantofi, mai mult decât germanii

spot_img

DISTRIBUIȚI

Cu salarii de opt ori mai mici decât în Germania, dar cu preţuri similare la haine şi pantofi, românii ajung să aloce lunar cea mai mare pondere din venit pentru achiziţiile de modă.

Un român cheltuieşte lunar 17 dolari pentru achiziţia de haine şi pantofi, cu 30% mai puţin decât un ceh sau un polonez şi de cinci ori mai puţin decât un neamţ. Totuşi, românii alocă cea mai mare parte din salariul lunar, de 4,2%, situaţie ce confirmă astfel că piaţa locală este mai dispusă să cheltuiesc bani pe haine şi încălţăminte.

„Românii sunt pasionaţi de modă şi spre deosebire de cehi şi polonezi sunt mai dispuşi să cheltuiască bani pe haine“, spunea în această vară Ralf Wein, neamţul care conduce operaţiunile H&M în regiune. De altfel, şi rezultatele H&M în fiecare dintre pieţe susţin această afirmaţie. Potrivit calculelor ZF, încă de la început România s-a numărat printre pieţele cu cele mai bune rezultate, în regiune, fiind „campioană“, cu vânzări medii per magazin cu 50% mai mari decât în Cehia spre exemplu. Deşi salariul mediu în România este de două ori mai mic decât în Polonia şi Cehia, vânzările magazinelor H&M sunt mai mari, susţinute de ape¬titul pentru modă al consumatorilor locali.

Comportamentul de consum al românilor este de fapt unul dintre factorii deter¬minanţi pentru retailerii care aleg să vină pe piaţa locală în număr mare. Inditex (proprietarul Zara), H&M şi C&A – cei mai mari jucători din moda europeană – sunt toţi prezenţi local. Acestor giganţi li se adaugă alte zeci, chiar sute de nume locale şi internaţionale care încearcă să mănânce o felie cât mai mare din piaţa de 4,1 mld. dolari, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
Zf.ro

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA