OFERTE BLACK FRIDAY 2017 – Poți returna produsul în 14 zile, fără să specifici motivul. Inspectorii OPC, cu ochii pe Black Friday

0
177
Inspectorii de la Protecția Consumatorilor vor fi cu ochii pe ofertele de Black Friday ale magazinelor, astfel încât clienții să nu aibă de suferit. Paza bună, însă, trece primejdia rea! Așa că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ne învață cum să procedăm în aceste zile de reduceri. Așa că ar fi bine să ținem cont de recomandările specialiștilor, recomandă Click.

Ceea ce trebuie să știm, de la bun început, e faptul că orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Atenție! Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință, care reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

De asemenea, pentru siguranța cumpărăturilor online, din perioada Black Friday verificați stocul existent, verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA) și verificați dacă prețul include și costul de livrare.
Consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv. În cazul returnării, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Comerciantul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială. Foarte important: consumatorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online, deoarece termenul de 14 zile se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor.

Sursă info.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here