AcasăAdministrațieINSTITUȚIA PREFECTULUI-MARAMUREȘ – Subprefectul Gavriș Ardelean a condus ședința cu secretarii UAT-urilor...

INSTITUȚIA PREFECTULUI-MARAMUREȘ – Subprefectul Gavriș Ardelean a condus ședința cu secretarii UAT-urilor din județ

spot_img

DISTRIBUIȚI

Instituția Prefectului – Județul Maramureș a convocat pentru luni, 15 mai, o ședință cu secretarii unităților administrativ-teritoriale din județul Maramureș. Ședința a fost condusă de subprefectul Gavriș Ardelean și a avut mai multe puncte pe ordinea de zi. Ioan Miclea, consilier în cadrul Instituției Prefectului, a prezentat pașii pe care primăriile îi au de făcut în ceea ce privește punerea la punct a documentației aferentă programului POAD 2015-2016.

Florin Lazăr, arhitect șef al județului, a prezentat Legea nr. 86/2017, care abrogă OUG nr. 100/2016, și care stabilește că certificatele de urbanism și autorizațiile de construire sunt eliberate de primării, acolo unde există un funcționar public cu atribuții în domeniu, și de Consiliul Județean în caz contrar. El le-a sugerat secretarilor să găsească oameni în domeniu, cu o pregătire cel puțin de subinginer în construcții, și să îi angajeze la primării, pentru a se evita situația unui blocaj. De asemenea, Florin Lazăr a atras atenția asupra necesității actualizării planurilor urbanistice generale.

Ovidiu Ștefan, directorul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Maramureș, a vorbit despre Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale – RENNS și Registrul Național Agricol, despre activitatea cărora Instituția Prefectului a informat deja fiecare UAT. Fiecare primărie va trebui să numească câte doi utilizatori care să poată completa cele două registre, cu repectarea unor criterii de confidențialitate. Suportul tehnic va fi acordat de OCPI, prin doi angajați. De asemenea, Ovidiu Ștefan le-a cerut secretarilor ca pe măsură ce aprobă planurile urbanistice generale și planurile urbanistice zonale, să le trimită la OCPI pentru a rezolva problemele cetățenilor în ceea ce privește întăbulările de imobile.
Marius Pop, director adjunct al Direcției Județene de Statistică, a informat secretarii cu privire la faptul că Institutul Național de Statistică, prin direcțiile sale, a  început pregătirea recensământului populației și locuințelor din 2021. Astfel, Direcția Județeană de Statistică urmează să facă o anchetă în teritoriu privind modalitatea de colectare a datelor și pregătirea pentru etapa de sectorizare a teritoriului pentru recensământul populației și al locuințelor.
Adrian Mădăras, reprezentantul unei firme care urmează să implementeze softul pentru managementul electronic al documentelor, care va fi disponibil pe site-ul Instituției Prefectului, a dat detalii privind evidența și gestionarea actelor emise de unitățile administrativ-teritoriale. Accesul se va face pe bază de user name și parolă, iar documentele vor fi scanate și încărcate în format PDF. Ele vor fi organizate pe domenii de activitate, de exemplu patrimoniu, impozite și taxe locale, raporturi de muncă etc. La încărcare se va primi un număr de înregistrare, iar Direcția Juridică a Instituției Prefectului va emite avizul de legalitate sau va solicita documente în plus. Fiecare primărie va trebui să desemneze o persoană care să aibă acces la program. Aplicația va fi gratuită.

În final, subprefectul Gavriș Ardelean le-a prezentat secretarilor câteva noutăți legislative: Legea nr. 51/2017 privind respingerea OUG 55/2014 pentru reglementarea unor măsuri legate de administrația publică locală; Legea nr. 54/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 28/2008 privind Registrul agricol; Hotărârea nr. 229/2017 privind aprobarea Strategiei generale de descentralizare; Legea nr. 91/2017 pentru completarea art. 10 din Legea nr. 75/1994 privind arborarea drapelului României, intonarea imnului national și folosirea sigiliilor cu stema României de către autoritățile și instituțiile publice; Legea nr. 87/2017 pentru modificarea Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției.

 

Informații furnizate de Instituția Prefectului Județul Maramureș

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.










TE-AR MAI PUTEA INTERESA