AcasăslolvaciaCARTE EVENIMENT - Adriana Săftoiu îşi lansează incendiarul volum “Cronică de Cotroceni”,...

CARTE EVENIMENT – Adriana Săftoiu îşi lansează incendiarul volum “Cronică de Cotroceni”, în Baia Mare

spot_img

DISTRIBUIȚI

Vineri, 25 septembrie, de la ora 15.00, în Sala de conferinţe a Millennium Business Center, din Baia Mare, Adriana Săftoiu se va întâlni cu cititorii şi va vorbi despre cel mai recent volum apărut la Editura Polirom, Cronică de Cotroceni, în colecţia „Ego-grafii”, disponibil şi în ediţie digitală. Cartea-eveniment a verii a înregistrat recorduri de vânzări atât pe piaţa de carte, fiind declarată bestseller Bookfest 2015, cât şi în online.

Numele Adrianei Săftoiu este prezent în conştiinţa publică şi a specialiştilor mass-media mai ales datorită profesionalismului prin care s-a remarcat în anii când a fost consilier prezidenţial şi purtător de cuvânt al Preşedintelui României. Scrisă cu nerv, cu un spirit de revoltă bine temperat, şi bazându-se pe iscusinţa autoarei de a analiză retrospectiv fapte la care a fost martoră nemijlocit, cartea Adrianei Săftoiu se constituie astfel într-o mărturie condusă inteligent despre o epocă şi câteva dintre personajele ei aflate la putere sau în preajma acesteia, dar şi despre ce se poate întâmplă atunci când convingerile personale ajung să se afle în opoziţie cu ale celor din jur.

Însemnările sale din jurnal, completate cu numeroase amintiri, reconstituie fragmentar acea perioada din viaţă autoarei, într-o vreme cînd speranţele renăscute ale multor români se aflau pe un trend ascendent. Iluziile însă nu pot dura o veşnicie. Simple gesturi, evenimente sau scurte schimburi de replici vin să ne sugereze o altă lume, îndeobşte nevăzută sub toate faţetele ei, una în care regulile par fluide şi imposibil de ordonat, iar deciziile depind prea adeseori de afinităţi sau aversiuni greu de înţeles.

„Cea mai mare greşeală pe care putem s-o facem e să ne îndrăgostim de politicieni, de instituţiile de stat, să le dăm un cec în alb şi să nu păstrăm spiritul critic asupra lor. Dacă ne lipseşte ceva atunci sigur ne lipseşte acest lucru în relaţiile cu politicul şi, mai ales, la începutul unui lider, care se formează şi care are nevoie de această critică. Sigur, acum suntem îndrăgostiţi de nişte instituţii, din nou ni se pare foarte în regulă. Nu ne mai uităm dacă sunt abuzuri şi excese şi peste câţiva ani o să ne dăm seama că din nou nu e bine”, spune autoarea.

Adriana Săftoiu este absolventă a Facultăţii de Litere, secţia Română-Spaniolă, a Universităţii din Bucureşti. A fost jurnalist, purtător de cuvânt al Guvernului Radu Vasile între 1998 şi 2000, consilier al preşedintelui României şi purtător de cuvânt al Administraţiei Prezidenţiale în perioada 21 decembrie 2004 – 30 martie 2007 şi membru în Parlamentul României, de unde, în ianuarie 2012, şi-a dat demisia de onoare. În prezent este managerul propriei firme de P.R. şi comunicare. A mai publicat Vocile puterii; De vorba cu purtătorii de cuvânt (2007) şi Jurnal de campanie (2009).

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ